Saturday, July 28, 2012

PLKN ?

assalamualaikum :) . dengar cerita PLKN dah keluar , aku tak kesah pon aku dapat pergi ke tak, tapi minta-minta tak dapat sebab susah ohh duduk jauh dari family. okay dengar ni dengar ni , situation aku bila PLKN dah keluar , aku dapat message dari kawan aku ni, farana . tibe-tiba pulak message macam tak boleh call jee . dia cakaplah 'weh PLKN dah keluar, tak tengok ke ? bak IC ko.' aku pon replylah sambil cakap kuat-kuat kat familt aku 'weh mana ada keluar lagi lah'. pang pang , kakak aku tiba-tiba cakap 'weh PLKN dah keluar lahh, member ko cyra dapat' aku dengan hati yang berdebar-debar , menuju ke laptop tunggu loading, tiba lah di laman web khidmat negara semakan untuk siri 10/2013, dah masukkan ic semua tunggu lagiii , almaklumlah internet agak lembab . lepas tu makin berdebar hati aku ni, kakak aku semua berdoa supaya dapat . then AHHAHAHHAHAHAHAHHAA gelak kuat-kuatlah aku. MAAF ! ANDA TIDAK TERPILIH UNTUK SIRI 10/2013 . time tu jugak rasa nak melompat .

tapiiiii.... aku rasa dalam rumah ni aku seorang je yang happy , mak aku , kakak aku semua sedih sebab aku tak dapat . aku macam jadi serba-salah jeee , tapi nak buat macam mana kan dah tak dapat takkan nak guna pintu belakang kot. pastu buat berbincang dengan mak aku & kakak aku dorang cakap aku ni tak reti berdikari , sedangkan mak aku pergi balik kampung pun aku menanggis , ni kan pulak nak pergi jauh-jauh ,baru tinggal beberapa minute dah telephone . pehhh, jatuh semangat aku :'( bila dorang cakap macam tu & mak aku memang tak mengharap sangat dapat pergi sebab aku tak boleh berdikari :'( .

keesokan hari nya, datang sekolah semua dok tanya dapat PLKN tak . aku pon cakaplah tak, tanya seorang demi seorang tau . hahaha first-first dapat tahu dua orang je yang dapat iaitu cyra & raja . bila waktu en.eza rozita suruh check anis & widia punya, cikgu pon tolonglah check kan . bila dah check tu, punya bangga anis, yelah sebab tak dapatkan, bila dapat tahu cikgu salah check, makin mengelabah anis . hahaha bila dia check lagi sekali. menanggis weh dia sebab dapat widia pon dapat . alahai ramai pulak yang dapat , aku pon cakaplah dengan farana kot kot lah kita orang tersalah check kee, muka aku & farana time tu takot gilee, nervous semua ada . bila balik je rumah alhamdulillah tak dapat juga. kakak aku sibuk nak mohon, hadoihaii mohon lah korang, kalau dapat, dapatlah . kalau tak habis SPM ni alamatnya cerita korea lah aku :DD .

No comments:

Post a Comment